Articles Comments

Cumul » Sanatate » Pentru sanatate

Pentru sanatate

Cum ne pastram sanatatea! Alimentatie sanatoasa pentru sanatate

Pentru sanatate 

In esenta trebuie sa consumam : legume, fructe, cereale, cat mai putine grasimi ori zahar.

Trebuie sa bem cat mai multa apa, sa consumam ceaiuri, sa ne suplimentam alimentatia cu vitamine si minerale.
Legume si fructe : trebuie sa constituie baza alimentatiei. Daca mananci diversificat legume si fructe asiguri organismului o parte din vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru a isi pastra sanatatea. Atat fructele cat si legumele contin antioxidanti care previn aparitia anumitor boli si incetinesc procesul de imbatranire. Portiile recomandate de specialisti sunt intre 5 si 12 pe zi (2/3 legume si 1/3 fructe).

Incearca sa mananci legume si fructe de diverse culori :

Rosu legume si fructe ca ardeii, gogosarii, pepenii contin licopen, o substanta ce protejeaza corpul de cancer.

Portocaliu – caise, pepenele galben, portocalele, mandarinele, morcovii si altele asemanatoare contin beta caroten, o substanta care o data transformata in vitamina A ajuta ochii, oasele si sistemul imunitar.

Verde si galbenlegumele colorate in verde sau galben (porumb, salata, stevie, leurda etc) contin luteina si zeaxantina care protejeaza vederea de alterare si chiar orbire. Toate fructele si legumele verzi contin clorofila. Aceasta ajuta la cresterea si repararea tesutului uman si neutralizeaza radicalii liberi.
Legume verzi crucifere ca de exemplu broccoli, conopida, varza previn cancerul si sunt depurative.

Albastru, purpuriu – zmeura, coacazele, afinele, strugurii si altele colorate similar sunt bogate in antioxidanti si asigura astfel o functionare optima a creierului si a inimii.

Cerealele : cercetatorii de la Harvard ne sfatuiesc sa consumam cereale intr-o proportie mica iar acestea sa fie integrale si cu un index glicemic redus.

Recomandati pentru sanatate sunt fulgii de ovaz sau cateva felii de paine integrala.

Vitamine si minerale :

Cele mai importante minerale pentru sanatate sunt : calciul foarte util pentru oase, magneziul pentru inima si fosforul. Organismul uman are nevoie si de potasiu, fier, sodiu, zinc si acid folic.

Putem lua suplimente zilnic, asa cum sustin specialistii, de vitamina C si E pentru a ne pastra tineretea si sanatatea. Fumatorii ar trebui sa stie ca tutunul reduce absorbtia multor vitamine si minerale, de ex : vitamina C, B6 si B12.

Ceaiurile :  cel  mai recomandat este de departe ceaiul verde cu o multime de efecte minunate pentru sanatate. Ce as recomanda – pe langa acesta sa mai consumati si ceai de coada calului si de urzica. Ceaiul de coada calului este cunoscut ca unul dintre cele mai bune remedii impotriva cancerului si pentru curatarea rinichilor iar cel de urzica are efecte de curatare a sangelui.

 Sanatate !

 

Tags: pentru sanatate, sanatate, alimentatie sanatoasa, legume si fructe, vitamine si minerale

Va mai poate interesa:


Warning: Illegal string offset 'social' in /home/cumul/public_html/wp-content/themes/cover-wp/single.php on line 16

Warning: Illegal string offset 'author' in /home/cumul/public_html/wp-content/themes/cover-wp/single.php on line 17

Filed under: Sanatate · Tags: , , , ,

Leave a Reply

*